hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نقد فیلم غیر قابل مذاکره (Non Negotiable) | کمدی اکشن مکزیکی نتفلیکس!

نقد فیلم غیر قابل مذاکره (Non Negotiable) | کمدی اکشن مکزیکی نتفلیکس!

فیلم Non Negotiable تلاش می‌کند تا یک کمدی اکشن جذاب مکزیکی را تحویل مخاطب دهد، اما درنهایت نمی‌تواند تعادل خوبی ایجاد کند.

فیلم Non Negotiable داستان الن بایندر را دنبال می‌کند که یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای در زمینه گروگان‌گیری است و زمانی‌که رئیس جمهور و همسرش را می‌ربایند و گروگان‌گیر فقط حاضر است با او مذاکره کند، او با مهم‌ترین پرونده کاری‌اش رو‌به‌رو می‌شود. در این فیلم با یک اثر کمدی اکشن مکزیکی طرف هستیم که تلاش می‌کند تا ضمن اینکه اثری جذاب، سرگرم کننده و نسبتا متفاوت باشد، بتواند جایگاهی برای مخاطبان غیر انگلیسی زبان نتفلیکس  نیز پیدا کند. اما چقدر موفق است؟

نتفلیکس در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی آثار غیر انگلیسی زبان کرده است و می‌توان آن را نکته مثبتی دانست تا شاهد آثار متفاوت بیشتری باشیم. اما همیشه این تلاش‌ها قرار نیست موفق باشند و فیلم غیر قابل مذاکره دقیقا این نکته را به ما می‌گوید که همیشه قرار نیست یک ایده موفق عمل کند. این فیلم مکزیکی تلاش می‌کند تا یک کمدی اکشن و مهیج را تقدیم مخاطب کند و باعث سرگرم شدن او شود. برای همین با اینکه دارای داستانی جالب اما کمی کلیشه‌ای طرف هستیم، اما در ادامه داستان بیشتر بهانه‌ای برای جلو بردن داستان است.

صحنه جرم در فیلم Non Negotiable

فیلم از همان ابتدا می‌خواهد با استفاده از لحن‌های مختلف کار خود را به پیش ببرد و از نظر روایت داستانی شاهد نکته خاصی نیستیم و همه‌چیز تقریبا از بخشی از فیلم کاملا قابل پیش‌بینی جلو می‌رود. نکته قابل‌توجه این است که فیلم در زمان کمی که دارد نمی‌خواهد زمانی را تلف کند که این خود نکته مثبتی است، اما همین موضوع باعث می‌شود تا حد زیادی از شخصیت پردازی فیلم کاسته شود و داستان فیلم در ادامه روند کلیشه‌ای‌تری پیدا کند.

فیلم Non Negotiable نمی‌تواند تعادل خوبی بین بخش‌های اکشن، کمدی و مهیج خود ایجاد کند

با اینکه تم و کلیت داستانی هم چیز جدیدی نیست، اما فیلم حداقل در شروع کار نسبتا جذاب‌تری را ارائه می‌کند، اما در ادامه انقدر روندی پر از کلیشه و قابل پیش‌بینی را در پیش می‌گیرد که باعث می‌شود تا حد زیادی از اواسط تا پایان فیلم ناامید شویم و تنها دیگر منتظر پایان فیلم باشیم. همچنین این تکرارها و کلیشه‌ها باعث می‌شود تا فیلم صرفا به اثری تبدیل شود که تنها یک‌بار آن را تماشا کنیم و حتی با اینکه می‌توانیم با تماشا آن سرگرم شویم، اما درنهایت یک اثر کاملا فراموش شدنی است.

این موضوع درواقع مشکلی است که بسیاری از فیلم‌های امروزی به‌خصوص آثار کمدی اکشن دارند و کمتر پیش می‌آید اثری را تماشا کنیم که واقعا دوست داشته باشیم آن را دوباره از اول تماشا کنیم. درواقع مشکل اصلی اینجا است با اینکه فیلم تلاش می‌کند شخصیت‌هایی انسانی را به نمایش بگذارد، اما نقص در اجرای شخصیت پردازی و عدم پرداخت مناسب به داستان و گسترش آن باعث می‌شود تا بیننده از داستان و شخصیت فیلم دور شود و بیشتر به تماشا صحنه‌های اکشن فیلم بپردازد.

شخصیت فیلم در حال صحبت با تلفن در فیلم Non Negotiable

مشکل اصلی اینجا است که فیلم در ابتدا شخصیت جذابی را معرفی می‌کند که رابطه و کشمکش او با همسرش به نکته مثبت فیلم تبدیل می‌شود، اما این روند قرار نیست پایدار باشد و از جایی این موضوع تغییر خواهد کرد. این تغییر درنهایت صرفا باعث می‌شود فیلم سرگرم کننده‌تر شود، اما فیلم در بخش‌های دیگر خود چگونه عمل کرده است. می‌توان گفت که فیلم در هر بخش به‌صورت مستقل خوب عمل کرده است و هیچ بخشی برتری قابل توجهی به بخش دیگر ندارد.

اما در چنین فیلم‌هایی همیشه وجود یک تعادل مهم است و فیلم Non Negotiable بارها نمی‌تواند تعادل خوبی بین صحنه‌های اکشن و کمدی ایجاد کند و این موضوع تا حدی به فیلم ضربه زده است. نکته اصلی این است که هر بخش درنهایت قرار نیست عمق بالایی داشته باشد، اما در بسیاری از صحنه‌ها شاهد آن هستیم که صحنه‌های کمدی باعث خراب شدن صحنه‌های اکشن فیلم می‌شوند و این یک نقطه ضعف کلی در مورد روند فیلم است.

این یک مشکل کلی در بسیاری از فیلم‌های کمدی اکشن امروزی است و درواقع با شوخی‌هایی دست چندم و نه چندان بامزه حس و حال یک صحنه اکشن و مهیج از بین می‌رود. بخشی از مشکل می‌تواند از نویسندگی یا حتی کارگردانی فیلم باشد، اما مشخص نیست که چرا سازنده همیشه تلاش می‌کند این صحنه‌ها را به هر زحمتی که شده است، در صحنه‌های مختلف فیلم قرار دهد و به نتیجه کلی و کار خود ضربه زیادی بزند.

شخصیت‌های فیلم در حال صحبت کردن در فیلم Non Negotiable

اگرچه فیلم دارای صحنه‌های کمدی جذابی به‌خصوص در ابتدا فیلم و رابطه شخصیت اصلی با همسرش هستیم، اما رفته رفته سطح صحنه‌های کمدی فیلم افت زیادی می‌کند و حتی باعث می‌شود به بخش‌های دیگر فیلم هم ضربه وارد شود. حتی صحنه‌های اکشن فیلم به‌حدی عمق بالایی ندارند که این مشکلات را پوشش دهند و به‌صورت کلی صحنه‌های اکشن فیلم می‌توانست بسیار بهتر از نتیجه کلی باشد و درنهایت فیلم نمی‌تواند به آن چیزی که انتظارش را داریم دست پیدا کند.

فیلم Non Negotiable اثری است که به‌راحتی می‌تواند بیننده را برای کمتر از ۹۰ دقیقه سرگرم کند، اما در پایان یک اثر فراموش شدنی و یکبار مصرف است

درنهایت همه این موارد فدای بخش سرگرم‌کننده‌تر شدن فیلم شده‌اند و سازندگان می‌توانستند جرات و ریسک بیشتری به خرج دهند تا اینکه صرفا به‌دنبال یک نتیجه امن در پایان فیلم باشند. اما نکته مثبتی که در مورد فیلم وجود دارد عملکرد خوب بازیگران فیلم است و باعث شده‌اند تا فیلم به اثری به مراتب بهتری تبدیل شود. به‌صورت کلی با اینکه شخصیت‌ها در شخصیت‌پردازی تقریبا از نیمه‌های آن افت زیادی می‌کنند، اما بازیگران تلاش خوبی کرده‌اند تا این مشکلات کمتر دیده شود.

آن‌ها به‌خوبی از پس نقش خود بر می‌آیند و تلاش می‌کنند تا شخصیت‌های انسانی‌تری به بینندگان ارائه دهند. درواقع هدف کلی فیلم هم ارائه چنین شخصیت‌هایی است تا باعث شود بیننده بتواند بیشتر با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند. درنهایت آن‌ها کمک می‌کنند تا فیلم یک پکیج سرگرم‌کننده را تقدیم بیننده کند، اما در پایان بازیگران هم نمی‌توانند باعث شود فیلم در لحن‌های مختلف خود یک تعادل مناسب برقرار کند و این موضوع در طول فیلم کمی آزار دهنده است.

شخصیت‌های فیلم Non Negotiable داخل ماشین

فیلم Non Negotiable درنهایت با اینکه مشکلاتی دارد، اما یک فیلم کمدی اکشن و مهیج نسبتا سرگرم کننده و جذاب است که درواقع می‌توان برای کمتر از ۹۰ دقیقه با آن سرگرم شد. فیلم با اینکه شروع امیدوار کننده‌ای دارد، اما رفته رفته افت زیادی می‌کند و متاسفانه سازندگان فیلم نمی‌توانند بالانس خوبی بین صحنه‌های کمدی و اکشن فیلم ایجاد کنند. در هر حال این فیلم یک اثر سرگرم کننده است، اما در پایان فیلمی کاملا فراموش شدنی است که بعید است پس از پایان آن دیگر به سراغش برویم.

منبع: zoomg-370580

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد